Як венчурні інвестори приймають рішення. Частина 1. Рулоф Бота, успішний інвестор, партнер Sequoia Capital про прийняття рішень

Як венчурні інвестори приймають рішення. Частина 1. Рулоф Бота, успішний інвестор, партнер Sequoia Capital про прийняття рішень

Книга Таранга Шаха «Venture Capitalists at Work» корисна для розуміння того, як мислять, працюють, приймають рішення венчурні інвестори, як вони «відчули» своїх юникорнів. Книга пізнавальна для тих, хто хоче отримати фінансування, ефективно працювати в партнерстві, стати успішним інвестором.

Рекомендуємо вам познайомитися з секретами успіху Рулоф Бота, партнера Sequoia Capital

Рулоф Бота - партнер Sequoia Capital (YouTube, Xoom, Green Dot, Dropbox, AdMob), фахівець з фінансових послуг, хмарним обчисленням, біоінформатики, інтернету і користувацькими мобільними компаніями. До приходу в Sequoia в 2003 році він обіймав посаду фінансового директора PayPal і консультанта McKinsey & Company. Рулоф займає в Списку Мідаса (рейтинг професіоналів венчурного капіталу) від Forbes 22-е місце, і продовжує рухатися вгору. Рулоф готовий поділитися секретами успіху.

Що потрібно для створення стартапу на мільярд доларів?

Ключ до успіху стартапу - мотивація! Найуспішніші підприємці, як правило, починають з бажання вирішити цікаву проблему, яка часто обумовлена ​​особистим розчаруванням. Кращі компанії створюються людьми, які мотивовані не тільки грошима. Вони спочатку не намагаються побудувати компанію за мільярд доларів. Гроші не є достатнім мотиватором. Підприємець успішний, якщо він робить те, що для нього дійсно важливо.

Омар Хамуа, який заснував AdMob - є чудовим прикладом. Омар був розробником мобільних додатків, він був розчарований, тому що не міг продавати рекламу для підтримки свого бізнесу. Тому він спробував вирішити цю проблему шляхом створення мобільного додатку для рекламного обміну. Він зробив це не тому, що думав, що зможе продати компанію за 1 мільярд доларів - він просто намагався вирішити проблему для себе.

Інший приклад - Dropbox. Ідея, яка породила успішний бізнес, виникла через особисте розчарування. Засновники, Дрю Х'юстон і Араш Фердоуси, були студентами, і їм набридло ходити з кімнати в гуртожитку в комп'ютерні класи, несучи флеш-накопичувачі туди-сюди. Іноді скопійовані файли могли бути несумісними, або вони забували флешку. Це змусило їх запитати себе, чому в світі, де все більше і більше людей мають кілька пристроїв, все ще немає загальної файлової системи, тому вам не потрібно думати: «Які документи знаходяться на цьому комп'ютері?» Я не думаю, що вони припускали, що компанія досягне десятків мільйонів споживачів і виросте до тих масштабів, які у неї є зараз.

Чим стартап або ідея можуть зацікавити інвестора?

Потрібно уважно слухати засновників бізнесу або стартаперів, які можуть чітко сформулювати проблему, і чітко описати елегантне рішення. Якщо вони можуть скласти правдоподібну історію з переконливою пропозицією, вони зачеплять інвесторів і партнерів.

Чи має вік значення для підприємця?

Це правда, що багато великих IT-компанії були побудовані молодими людьми. Одна з причин, з яких IT-компанії часто створюються дуже молодими людьми, полягає в тому, що молоді люди, як правило, не мають укорінених звичок. Технологічні навички можуть бути придбані практично незалежно від віку, це дуже схоже на музичний талант. Ті, кому тридцять п'ять, або сорок п'ять років, можуть легко стати підприємцем. Багато чудових компаній були засновані людьми старше 40 років. Netflix, Green Dot, Isilon не були засновані двадцятилітніми.

Більш досвідчені люди можуть почати різні бізнеси. Наприклад, середній вік підкрався до користувачів Facebook. Людина, яка може створити компанію, яка звертається до сьогоднішнього дев'ятнадцятирічного, ймовірно, ближче до дев'ятнадцяти, ніж до сорока дев'яти років. YouTube, Twitter і Facebook були створені людьми, близькими за віком до людей, які розуміють проблеми, з якими стикаються їх однолітки.

Що важливо в співробітниках компанії?

Ключовою характеристикою хорошого фахівця є бажання вирішити проблему для клієнта. Це пристрасть, драйв, а не «я думаю, що це буде компанія на мільярд доларів, і я хочу в неї вступити, бо можу розбагатіти». Ми шукаємо людей, чиї ідеї поширюються навколо. Люди, які борються за можливість працювати над вирішенням проблеми, а не над перекладанням грошей.

Вам не потрібна людина, чия внутрішня мотивація така: «Ні, ми не можемо цього зробити. Ми пробували це раніше, і це не працює ». Подумайте про кількість розчарувань, які відчувають люди в усьому світі кожен день. Велику частину часу, коли люди чимось розчаровані, вони просто знизують плечима, тому що їм лінь щось робити. Їм байдуже. Люди, які бачать проблеми - і вони засукують рукава, і намагаються їх вирішити. Для цього потрібна особлива людина.

Хороші підприємці також повинні мати пристрасть і драйв.

Одна з речей, яка надихає мене на інвестування - це можливість послухати когось, хто захоплений своєю бізнес-ідеєю. Ви можете відчути цю пристрасть. Очевидно, що ці люди розумні, але у них також є прагнення брати на себе відповідальність, змінити світ і зробити його краще. Це так бадьорить!

Підприємництво - це набагато більше, ніж участь у проектах в якості інвестора. Люди роблять те, що їм потрібно, і продовжують вирішувати проблеми. Багато в чому це пов'язано з технологіями. Двадцять років тому вам потрібен був величезний конгломерат співробітників. Сьогодні ви можете покластися на партнерів і фахівців, щоб згуртувати свій бізнес. Середній розмір бізнесу стає все менше і менше через технології, поліпшення комунікацій і торгівлі. Це фантастика!

Коментарі

В среде разработчиков, так же, как и в среде инвесторов, вторая стророна всегда считается "другой", "не такой", "не первостепенной"...
Эта "цеховая" амбициозность является постоянным якорем, который тащится по дну за кораблём прогресса.
Там, где представители этих двух "ветвей человечества" находят общий язык, появляются великие творения, изменяющие лицо мира.
Где же ты, аверс моего реверса?))
Александр Длигач
В среде разработчиков, так же, как и в среде инвесторов, вторая стророна всегда считается "другой", "не такой", "не первостепенной"... Эта "цеховая" амбициозность является постоянным якорем, который тащится по дну за кораблём прогресса. Там, где представители этих двух "ветвей человечества" находят общий язык, появляются великие творения, изменяющие лицо мира. Где же ты, аверс моего реверса?))

15.05.2020 17:36

avatar
Щоб залишити коментар, потрібно Зареєструватися або Увійти

Знайти проект